اگرچه بار حاصل از چرخ خودروها و سایر وسایل نقلیه سبک، فراوانی زیادی دارد، اما این بارها در مقایسه با بارهای با فراوانی کمتر اما بسیار سنگین تر مثل کامیون ها، قطارها یا سایر وسایل نقلیه سنگین، اثر کمی بر لوله های مدفون دارند. در طراحی خطوط لوله در زیر خیابان ها و بزرگراه ها، فقط بار ناشی از وسایل نقلیه سنگین مد نظر قرار می گیرد. مقدار فشار منتقل شده از یک وسیله نقلیه به لوله، به عمق لوله، وزن وسیله نقلیه، فشار باد و اندازه لاستیک وسیله نقلیه، سرعت وسیله نقلیه، صافی سطح، مقدار و نوع سنگفرش خیابان، خاك و فاصله نقطه اعمال بار تا لوله بستگی دارد. اطلاعات مربوط به موارد متداول تر، مثل موارد ارائه شده در AASHTO درباره تردد کامیون های H20 و HS20 روی جاده های سنگفرش شده و موارد ارائه شده در E-80 درباره بار خطوط ریلی، به منظور کمک به طراحان، ساده سازی شده و در جدول ۶- ۱۸ ، جدول ۶- ۱۹ و جدول ۶- ۲۲ آمده است. در موارد بخصوصی مثل کامیون های معدن، جرثقیل ها و یا خودروهای خارج جاده ای می توان از معادلات ۶- ۴۵ و ۶- ۴۶ استفاده کرد.
ترکیبات و ارزش غذایی بادام درختی
استانداردهای قابل قبول قبل از بازاریابی دیجیتال و سئو